PRZEWODNIK

Spis treści

  • Rejestracja na forum
    • nazwa użytkownika
    • rejestracja
    • multikonta
    • profil
    • układ strony głównej
  • Rezerwacje
    • rezerwacja wizerunku
    • zmiana wizerunku
    • rezerwacja miejsca pracy
    • tworzenie nowego miejsca pracy
  • Karta Postaci
    • wzór karty i zakładanie tematu
    • elementy karty postaci
    • podbicie karty i akceptacja
  • Niezbędnik postaci
    • dziennik
    • relacje
    • media społecznościowe
    • miejsce zamieszkania
  • Rozgrywka fabularna
    • posty fabularne
    • dezaktywacja i aktywacja
    • nieobecność i zaraz wracam
    • poszukiwania i kto zagra
    • treści wrażliwe
  • Ustawienia konta
    • zmiana awatara
    • powiadomienia
    • ustawienia globalne
    • łączenie kont
    • kopie robocze
    • obserwowane tematy
  • Kodowanie
    • bbcode
    • oznaczenia
  • Mistrz gry
    • tło fabularne
    • ingerencja mistrza gry
    • horoskopy i wróżby
    • Jazzed Up
  • Odznaki
    • rodzaje odznak
    • odznaki okolicznościowe i dodatkowe
    • odbiór odznak
    • propozycje odznak
Rejestracja na forum


wprowadzenie
Niezależnie od tego, czy jest to Twoje pierwsze, dziesiąte czy setne forum, każdy czasami potrzebuje pomocy w odnalezieniu się pomiędzy zawiłymi uliczkami dużego miasta i w labiryncie jakim są subfora organizacyjne. Nie bój nic, poniżej znajdziesz przewodnik po każdej kwestii mogącej budzić wątpliwości, od rejestracji na forum po bardziej zaawansowane tematy techniczne. Oczywiście, gdyby coś wciąż było niejasne, w każdym momencie możesz odezwać się do administracji forum, wysyłając prywatną wiadomość na główne konto administratorskie King of Jazz. Przy pytaniach bądź problemach natury fabularnej pomocą służy także Voodoo Queen. W przypadku chęci podzielenia się swoimi sugestiami, zgłoszenia nam znalezionego na forum błędu lub zadania nurtującego pytania zapraszamy do tematu przeznaczonego do kontaktu z administracją. Dokładny skład administracji znajdziesz w nagłówku forum, każde z nas w razie potrzeby rozjaśni wszelkie wątpliwości i udzieli pomocy najlepiej jak tylko jesteśmy w stanie.

Zacznijmy od początku, czyli pierwszego kroku niezbędnego do odnalezienia się na każdym forum – Regulaminu. Zapoznanie się z panującymi zasadami jest obowiązkowe, podobnie jak przestrzeganie ich od momentu rejestracji. Regulamin jest podstawą podejmowanych przez nas decyzji, a każda aktualizacja jego treści oraz wszelkie zmiany na forum komunikowane są poprzez temat Ogłoszenia. Data ostatniej aktualizacji regulaminu znajduje pod spisem treści. W dalszej części przewodnika rozbijemy na części pierwsze i wyjaśnimy dokładniej najważniejsze ustalenia regulaminu oraz przeprowadzimy Cię krok po kroku przez procesy związane z funkcjonowaniem forum.



nazwa użytkownika
Pierwszym istotnym wyborem na forum jest zdecydowanie się na imię (lub pseudonim) i nazwisko postaci, które będzie widniało w Twoim nicku. Zasady dotyczące nazw użytkownika określone są w regulaminie:
2.1. Na nick postaci składają się imię/pseudonim oraz nazwisko. Login – również ten tymczasowy – nie powinien zawierać w sobie żadnych w szerokim pojęciu obraźliwych treści.
2.2. Imiona postaci na forum mogą się powtarzać, ale tylko za zgodą użytkownika. Jeśli jeden gracz zgadza się na powielanie imienia swojej postaci, kolejny użytkownik tworzący postać z tym samym imieniem również musi się na to zgodzić.
  • Każda nieaktywna postać ma prawo aktywować się z personaliami użytymi w karcie postaci. W przypadku przejęcia tych personaliów przez innego użytkownika w czasie jej nieaktywności, w momencie aktywacji obie postaci posiadają prawo do używania danych personaliów, niezależnie od treści zgody udzielonej w karcie postaci.
2.3. Nazwiska mogą powtarzać się tylko w obrębie rodziny postaci, a przed oddaniem karty postaci do sprawdzenia musi ona zostać podbita przez któregoś z członków rodziny.

Przed zdecydowaniem się na imię/nazwisko radzimy zajrzeć do spisu zajętych wizerunków, który jest jednocześnie spisem wszystkich aktywnych postaci na forum. Używając skrótu klawiszowego CTRL+F i wpisując wybrane imię/pseudonim/nazwisko możesz łatwo sprawdzić jego dostępność. Imiona i pseudonimy przy których znajduje się symbol * mają zgodę na powtórzenie i mogą być użyte przez więcej niż jednego użytkownika. Imiona i nazwiska o minimalnych różnicach w pisowni/brzmieniu także traktowane są jako powtórzenia.
Jeśli potrzebujesz więcej czasu na zastanowienie się nad personaliami postaci możesz zarejestrować się używając tymczasowego nicku i zmienić go po podjęciu decyzji.



rejestracja
Rejestracja na forum polega na wypełnieniu formularza znajdującego się pod ikonką w prawym górnym rogu ekranu. Poza nickiem, adresem e-mail i hasłem reszta pól może pozostać niezmieniona, jako że ich edycja jest możliwa w dowolnym momencie po rejestracji. Dokładniejsze objaśnienie pól profilu znajduje się poniżej w temacie Profil.

Witamy! Od tego momentu możesz brać udział w rozmowach na czacie znajdującym się na samym dole głównej strony forum, a także wstawiać posty w działach Organizacja, OOC i Pomoc graficzna oraz w subforach Karty Postaci – W Budowie i Niezbędnik postaci – Poszukiwania. W dziale Organizacja znajduje się temat Zamówienia, gdzie korzystając z dostępnych kodów możesz złożyć prośbę do administracji, na przykład o zmianę nicku postaci z tymczasowego na wybrane imię i nazwisko postaci. Jeśli na liście dostępnych zamówień brakuje tego, czego Ci trzeba, na samym dole znajduje się ogólny kod na “inne zamówienia”, w którym możesz opisać dowolną prośbę dotyczącą swojego konta lub kont.



multikonta
Na Crescent Dream obowiązuje zasada jednej postaci przypisanej do jednego konta, co za tym idzie każda następna postać będzie wymagała nowej rejestracji oraz połączenia kont (więcej o tym w kategorii Ustawienia konta). Ilość kont przysługujących jednej osobie określona jest w regulaminie:
2.6. Każdy użytkownik ma możliwość założenia 4 kont na start. Każde kolejne będzie możliwe dopiero po spełnieniu wymagań opisanych w punkcie 3.15.
3.15. Aby stworzyć piąte i kolejne multikonta, użytkownik musi na każdym aktywnym koncie napisać min. 10 postów fabularnych, a suma postów na wszystkich aktywnych kontach musi wynosić przynajmniej:
  • dla 5 multikonta - 50 postów fabularnych.
  • dla 6 multikonta – 60 postów fabularnych.
  • dla 7 multikonta – 70 postów fabularnych.
  • dla 8 i każdego kolejnego multikonta obowiązują analogiczne zasady.
3.16. Aktywowanie postaci liczy się jako kolejne multikonto i należy spełnić wymagania opisane w punkcie 3.15.
“Aktywne konto” oznacza konto z zaakceptowaną kartą postaci, na którym post fabularny pojawia się co najmniej co 10 dni. Więcej o tym w kategorii Rozgrywka fabularna.



profil
Teraz przyjrzyjmy się bliżej Twojemu profilowi. Po wstawieniu dowolnego posta w dostępnych działach możesz zobaczyć jak Twój profil prezentuje się na forum. Oto graficzne objaśnienie wszystkich elementów Twojego profilu w widoku posta.



A to graficzne objaśnienie wszystkich elementów Twojego profilu w widoku ogólnym (po kliknięciu na nick bądź ikonkę postaci).




By wejść w edycję profilu kliknij ikonkę znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu. W tym miejscu możesz dowolnie edytować formularz z polami profilu, zgodnie z opisami znajdującymi się pod nazwą pola oraz wprowadzać zmiany na swoim koncie. Pamiętaj, aby po każdej zmianie nacisnąć przycisk "Wyślij" znajdujący się na dole formularza, inaczej zmiany nie zostaną zapisane. Więcej na temat poruszania się po panelu ustawień konta znajdziesz w kategorii Ustawienia konta.



układ strony głównej
Górna belka złożona jest z narzędzi przydatnych do poruszania się po forum. W najwyższym punkcie w lewym górnym rogu ekranu znajdują się słowa crescent dream – jest to odnośnik do strony głównej. Podczas poruszania się po różnych subforach i tematach, obrana ścieżka zacznie pojawiać się obok nazwy forum w formie odnośników ułatwiających wycofanie się do wyższych subforum oraz zorientowanie się, w jakim miejscu na forum się aktualnie znajdujesz. W niższej części belki znajdują się:
  • – nawigacja; po rozwinięciu listy znajdziesz odnośniki do najważniejszych tematów organizacyjnych znajdujących się na forum
  • – multikonta; w przypadku posiadania więcej niż jednego konta, wszystkie połączone profile znajdą się na tej liście, umożliwiając szybkie przełączenie się między jednym a drugim kontem
  • Okrągła miniaturka awatara przenosi do widoku profilu

Ikonki w prawym górnym rogu odpowiadają za:
  • – tryb ciemny/tryb jasny
  • – zaloguj/wyloguj
  • – rejestracja nowego konta
  • – ustawienia konta
  • – prywatne wiadomości
  • – powiadomienia
W górnej części strony znajduje się nagłówek. Kliknięcie w obrazek w tle przenosi na główną stronę forum, natomiast wewnątrz znajdującej się na nim ramki znajdują się trzy zakładki przedstawiające kolejno:
  • – ważne informacje od administracji forum, które wyświetlają się w przestrzeni po lewej
  • – aktualną pogodę w Nowym Orleanie, która wyświetla się w przestrzeni po lewej
  • – odnośnik do tematu z rozpiską wydarzeń fabularnych oraz zabaw odbywających się aktualnie na forum
Powyżej zakładek znajdują się odnośniki do profili członków administracji. Po najechaniu na poszczególne ikonki możesz zobaczyć nick danego członka administracji.

Pod nagłówkiem znajduje się główna część forum podzielona na działy. Są to kolejno: W dolnej części strony głównej znajduje się forumowy czat. Ikonki znajdujące się na czacie oznaczają:
  • – lista emotikon
  • – lista bbcode
  • – oznaczenie autora
  • – zacytowanie wiadomości
  • – polubienie wiadomości
  • – prywatna wiadomość do autora
  • – edycja wysłanej wiadomości
Na samym dole strony głównej znajduje się stopka. Lewą górną część stopki zajmuje powitanie najnowszego zarejestrowanego konta, tuż pod nim znajdują się ikonki istniejących na forum grup, odnoszące do list użytkowników, którzy do nich należą. Poniżej jest okienko z listą wszystkich kont aktywnych w ciągu ostatnich 72 godzin. Prawą stronę stopki u góry zajmuje okienko, w którym widoczni się obecnie zalogowani użytkownicy, a pod nim widnieje okienko z listą zawierającą odnośniki do pięciu najnowszych postów na forum wraz z ich autorami. W prawym dolnym rogu stopki znajdują się następujące odnośniki:
  • – wyszukiwarka postów i tematów
  • – czyszczenie ciasteczek
  • – lista Twoich postów
  • – lista nieprzeczytanych postów
  • – oznaczenie wszystkich postów jako przeczytane
  • – lista użytkowników
  • – archiwum czatu
Na samym dole z prawej strony znajdziemy datę założenia forum oraz ilość użytkowników i postów na forum.
Rezerwacje


rezerwacja wizerunku
Następnym ważnym wyborem w procesie tworzenia nowej postaci jest jej wygląd. Na naszym forum obowiązują wizerunki prawdziwych, możliwych do zidentyfikowania osób. Oznacza to, że postaci rysunkowe, animowane i tym podobne nie zostaną zaakceptowane, a wybraną osobę musi dać się umieścić w spisie zajętych wizerunków. Wybrany wizerunek musi być wolny (tj. nie być przypisany do innego użytkownika), co łatwo sprawdzić używając komendy CTRL+F, a jedynym wyjątkiem od tej reguły są postaci bliźniąt jednojajowych. Po podjęciu decyzji co do wizerunku postaci należy zarezerwować go w temacie Rezerwacje wizerunków i miejsc pracy, po uprzednim zapoznaniu się z regulaminem oraz sprawdzeniu listy zarezerwowanych wizerunków znajdującymi się kolejno w pierwszym i drugim poście na pierwszej stronie tematu.
Punkty regulaminu dotyczące rezerwacji wizerunków:
3.1. Rezerwacja wizerunku na forum jest obowiązkowa. Karty bez poprawnie zarezerwowanego i uznanego przez administrację wizerunku nie będą akceptowane.
3.2. W przypadku kiedy nieznane są prawdziwe imię oraz nazwisko wybranego wizerunku, należy podać jego pseudonim, którego używa w social mediach (np. nick na Instagramie) lub pseudonim artystyczny.
3.4. Rezerwowany wizerunek nie powinien być starszy bądź młodszy od postaci więcej niż 10 lat. Wyjątkiem jest używanie starych fotografii oraz gifów.
3.5. Z jednego konta gracz może zarezerwować dwa wizerunki – przez rezerwację podstawową na 3 dni oraz rezerwację dodatkową na 1 dzień, liczone do godziny 23:59 ostatniego dnia rezerwacji. Konta z zaakceptowaną kartą postaci (także nieaktywne) mogą złożyć tylko rezerwację dodatkową.

Po wybraniu wizerunku postaci należy umieścić w profilu awatar, tj. zdjęcie przedstawiające wizerunek o wymiarach 200 px szerokości i 320 px wysokości, bądź dowolne zdjęcie zachowujące tę proporcję, jako że awatar zostanie automatycznie zeskalowany. Jeśli potrzebujesz pomocy ze znalezieniem grafiki przedstawiającej wybrany przez Ciebie wygląd, zapraszamy do zajrzenia do subforum Pomoc graficzna i zgłoszenia się w temacie ogólnym bądź bezpośrednio w warsztacie wybranego użytkownika. Instrukcja zmiany awatara znajduje się poniżej w kategorii Ustawienia konta.



zmiana wizerunku
W przypadku zmiany zdania co do wizerunku postaci po zaakceptowaniu karty postaci możliwa jest dwukrotna zmiana zajmowanego wizerunku za pomocą wypełnienia odpowiedniego kodu w zamówieniach.
3.13. Na forum można zmienić wizerunek dwa razy, utrzymując jednocześnie zbliżone pochodzenie etniczne do poprzedniego wizerunku oraz zbliżony wiek do postaci. Wyjątkiem do zmiany wizerunku na mocno odbiegający od pierwotnego wyglądu jest sytuacja, gdy gracz jeszcze nie rozpoczął żadnej rozgrywki fabularnej i nie poruszał ani nie zaznaczał kwestii POC w karcie postaci.


rezerwacja miejsca pracy
Dodatkowo opcjonalnie możliwa jest rezerwacja miejsca pracy. Jeśli interesuje Cię konkretne stanowisko wysokiego szczebla znajdujące się w spisie miejsc pracy i nie chcesz, aby ktokolwiek zajął je przed Tobą, możesz zarezerwować je w temacie Rezerwacje wizerunków i miejsc pracy po uprzednim zapoznaniu się z regulaminem oraz sprawdzeniu listy zarezerwowanych miejsc pracy znajdującymi się kolejno w pierwszym i drugim poście na pierwszej stronie tematu. Należy pamiętać, że rezerwacji dokonuje się jedynie na stanowiska wysokiego szczebla (właściciele, dyrektorzy, etc.), a rezerwacje miejsc pracy nie są obowiązkowe. Jeśli nie interesuje Cię żadne stanowisko z listy, wybierz dowolny zawód jaki Ci się wymarzy i zostanie on umieszczony w spisie wolnych zawodów.



tworzenie nowego miejsca pracy
Jeśli zależy Ci na posiadaniu subforum przeznaczonego na rozgrywki w miejscu pracy, które nie istnieje na forum, możesz złożyć zamówienie na stworzenie nowego miejsca pracy, które zostanie dodane do oficjalnego spisu miejsc pracy. Warunkiem do stworzenia nowego miejsca pracy jest zebranie minimum 3 pracowników (włącznie z Tobą) pośród aktywnych postaci na forum i wypisanie ich, wraz z zajmowanymi stanowiskami, w składanym zamówieniu. Podczas tworzenia nowego miejsca pracy możesz wybrać dzielnicę oraz ulicę, na której ma się znajdować, a także umieścić zdjęcia do wizualizacji danego miejsca. W celu znalezienia chętnych pracowników zachęcamy do tworzenia poszukiwań w temacie All the things you are.
Karta Postaci


wzór karty i zakładanie tematu
Przejdźmy do zakładania Karty Postaci. Jest to fundament każdej postaci, zawierający najistotniejsze informacje na jej temat i po zaakceptowaniu będący przepustką do gry fabularnej. Subforum Karty Postaci jest podzielone na zaakceptowane postaci męskie, żeńskie oraz znajdujące się pod parasolką niebinarności, a wszystkie karty w trakcie tworzenia znaleźć można w subforum W budowie. To właśnie tutaj możesz założyć własny temat klikając przycisk . Umieść w tytule imię i nazwisko postaci, a w opisie tematu opcjonalnie możesz wpisać wybrany wizerunek postaci. Treść posta musi składać się z odpowiednio wypełnionego, obowiązkowego kodu do karty. W tym temacie znajdziesz podgląd wzoru karty postaci i możesz zapoznać się z jej poszczególnymi elementami klikając na ikonki z lewej strony. Są to kolejno:
  1. zdjęcie główne
  2. metryczka i wywiad
  3. freeform i ciekawostki
  4. informacje o graczu


Kod karty postaci znajduje się pod wzorem, wystarczy nacisnąć przycisk “zaznacz cały” i skopiować zaznaczoną treść, by wstawić ją do własnego tematu z kartą w budowie. Temat w budowie na tym etapie tworzenia powinien wyglądać następująco:



Możesz edytować i zmieniać elementy karty postaci (poza kodem bazowym) dowolną ilość razy, więc nie obawiaj się wstawienia tematu nawet z pustym wzorem, by uzupełnić go później. Niedokończone karty postaci mogą znajdować się w subforum W budowie przez pełen miesiąc. Dopiero po tym czasie każda karta postaci bez akceptacji zostaje usunięta z subforum.

Wypełnianie wzoru polega na zastępowaniu elementów kodu informacjami o własnej postaci. Istotnym jest by nie usunąć przypadkowo elementów bbcode, to jest znaków typu [, ], =, /, jako że nawet jeden usunięty znak potrafi zepsuć końcowy wygląd karty. Więcej na temat bbcode znajduje się w kategorii Kodowanie.

Jedyną treścią konieczną do wpisania wewnątrz kwadratowego nawiasu są personalia wizerunku postaci w drugiej linijce kodu. Wpisuje się je pomiędzy znakiem = a ]. Wszelkie inne informacje powinny znaleźć się poza nawiasami, w miejscach do tego wyznaczonych.



elementy karty postaci
1. Zdjęcia w karcie postaci:
W karcie postaci konieczne jest umieszczenie dwóch zdjęć przedstawiających wizerunek postaci. Pierwsze z nich (trzecia linijka kodu) jest kwadratowym zdjęciem w pierwszej zakładce karty, drugie (piąta linijka kodu) to prostokątny avatar w drugiej zakładce karty. Możesz umieścić w kodzie linki do zdjęć o dowolnych wymiarach, zostaną one automatycznie zeskalowane. W razie potrzeby zapraszamy do zgłoszenia się po pomoc z szukaniem grafiki do karty w subforum Pomoc graficzna.

2. Metryczka:
Metryczka, czyli podstawowe informacje o Twojej postaci, znajduje się w drugiej zakładce karty. By odpowiednio uzupełnić kod należy usunąć wstawki znajdujące się między kwadratowymi nawiasami i zastąpić je informacjami o postaci. Przykładowo “miejsce i data urodzenia” powinno zmienić się w “Nowy Orlean, 12.04.1994 r.” i tak z każdą następną linijką.
  • miejsce zamieszkania – dzielnica, którą zamieszkuje Twoja postać. Listę dostępnych dzielnic mieszkalnych wraz z opisami znajdziesz w spisie dzielnic. Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na stopień zamożności mieszkańców danej dzielnicy (znaki $ pod zdjęciem)
  • zawód i miejsce pracy – jeśli chcesz by Twoja postać pracowała w miejscu istniejącym na forum, możesz znaleźć inspirację w spisie miejsc pracy
  • zaimki postaci – prosimy o umieszczenie ich w formie on/jego, ona/jej bądź męskie, żeńskie lub dowolne
  • znak zodiaku – to na nich oparty jest podział grup na naszym forum. Opisy poszczególnych grup oraz należących do nich znaków zodiaku znajdziesz w spisie grup i pamiętaj, że wybrany znak musi zgadzać się z wpisaną wyżej datą urodzenia postaci

3. Wywiad:
Pod metryczką znajdziesz kilka pytań dotyczących życia Twojej postaci, na które możesz odpowiedzieć w dowolnej formie. Dla wygody warto spojrzeć na nie w poglądzie karty, nie bezpośrednio w kodzie, jako że w miejscu na odpowiedź w nawiasach znajdziesz także linki odsyłające do informacji, z którymi możesz się zapoznać, aby lepiej poznać realia Nowego Orleanu. Swoje odpowiedzi wpisz w miejscu słowa “odpowiedź” i pamiętaj o usunięciu także hiperłączy do przewodników, pozbywając się zarówno linków, jak i znajdującego się wkoło nich kodu:

Kod: Zaznacz cały

[url]link[/url]


W wywiadzie znajdują się pytania dotyczące także istniejących na forum stowarzyszeń. By się z nimi zapoznać zapraszamy do spisów organizacji oraz gangów. Łącznie na forum posiadamy 6 grup, do których może przynależeć każda postać spełniająca konkretne warunki. Są to:
  • The Shadow Enclave – sekta oparta na kulturze Voodoo. W zależności od poziomu wtajemniczania należy umieścić w karcie odpowiednie informacje. W przypadku chęci zajmowania specjalnego stanowiska (Mroczny Mag, Nekromanta, Zaklinacz Mroków oraz Zaklinacz Energii) należy najpierw skontaktować się z kontem Voodoo Queen i skonsultować swój pomysł na postać
  • White Magnolias Club – prywatny klub dla elity Nowego Orleanu. By należeć do klubu konieczne jest posiadanie odpowiednich powiązań rodzinnych bądź otrzymanie zaproszenia od Rady Członków. W przypadku chęci zajmowania specjalnego stanowiska (Rada Członków, Dyrektor Wykonawczy oraz Dyrektor Działu Klubu) należy najpierw skontaktować się z kontem Voodoo Queen i skonsultować swój pomysł na postać
  • New Orleans Vampire Association – społeczność Nowego Orleanu oparta na estetyce wampirów. W zależności od poziomu wtajemniczania należy umieścić w karcie odpowiednie informacje. W przypadku chęci zajmowania specjalnego stanowiska (Książę/Księżniczka oraz Baron/Baronessa) należy najpierw skontaktować się z kontem Voodoo Queen i skonsultować swój pomysł na postać
  • The Crescent Club – prestiżowe koło studenckie. By należeć do koła konieczne jest osiągnięcie odpowiedniej średniej ocen lub rekomendacji od obecnego członka klubu. W przypadku chęci zajmowania specjalnego stanowiska (wiceprzewodniczącego) należy najpierw skontaktować się z kontem Voodoo Queen i skonsultować swój pomysł na postać
  • The Byrd Gang – gang rządzący w centrum Nowego Orleanu oparty na hazardzie, handlu narkotykami, przemocy ulicznej, porwaniach, morderstwach, handlu ludźmi i prostytucji. W przypadku chęci zajmowania specjalnego stanowiska (Rada Dziewięciu) należy najpierw skontaktować się z kontem Voodoo Queen i skonsultować swój pomysł na postać
  • D-Block – gang rządzący na przedmieściach Nowego Orleanu złożony z sierot i wyrzutków, oparty na kradzieżach, napadach i handlu narkotykami. W przypadku chęci zajmowania specjalnego stanowiska (Vice-lidera) należy najpierw skontaktować się z kontem Voodoo Queen i skonsultować swój pomysł na postać

4. Freeform:
Trzecia zakładka karty przeznaczona jest na biografię Twojej postaci, którą możesz napisać w dowolnej formie. Puść wodze kreatywności, pamiętaj jednak by treść karty zawierała najważniejsze informacje i trzymała się realizmu. Jest to forum second life i wstawki fantastyczne, naginające prawa rządzące światem bądź logikę mogą być podstawą do odmowy akceptacji karty postaci.

W przypadku zawarcia w freeform treści wrażliwych należy umieścić na początku znacznik TW z informacją jakie dokładnie treści można w nim znaleźć.
4.8. Karty postaci, które zawierają jakiekolwiek treści powszechnie uznawane za kontrowersyjne muszą zawierać znacznik "tw" (trigger warning). W przypadkach spornych, ostateczną decyzję o umieszczeniu znacznika w karcie postaci podejmuje administracja.

Przykładowy, poprawnie wypełniony kod TW:
Trigger Warning
sceny brutalne, przemoc domowa
Kod do skopiowania do własnej karty:

Kod: Zaznacz cały

[tw]treści wrażliwe[/tw]


5. Ciekawostki:
Pod biografią postaci możesz w podpunktach umieścić dodatkowe informacje o postaci. Każdy podpunkt powinien być otoczony kodem

Kod: Zaznacz cały

[ciekawostka]treść[/ciekawostka]

i możesz dodać ich dowolną ilość, bądź usunąć całe przeznaczone na nie pole zaczynające się od

Kod: Zaznacz cały

[h1]

a kończące na ostatnim

Kod: Zaznacz cały

 [/ciekawostka]


6. Informacje o graczu:
Czwarta i ostatnia zakładka karty postaci dotyczy Ciebie – autora postaci. Możesz określić jak chcesz, aby inni się do Ciebie zwracali, opisać swój typ narracji (osoba pierwsza/druga/trzecia, czas przeszły/teraźniejszy/przyszły), wpisać swoją preferowaną metodę kontaktu (prywatna wiadomość lub np. nick na discordzie), poinformować współgraczy czego nie lubisz oraz ostrzec przed możliwie kontrowersyjnymi treściami we własnych postach. Dodatkowo ostatnim punktem karty jest zgoda na powielenie personaliów postaci. Jeśli używasz imienia, które jest zajęte przez osobę z udzieloną zgodą na powtórzenie, także musisz odpowiedzieć “tak”, w pozostałych przypadkach możesz zdecydować czy czujesz się komfortowo z dzieleniem imienia/pseudonimu z innymi graczami.



podbicie karty i akceptacja
Po zakończeniu pisania karty postaci daj nam znać, że czeka ona do sprawdzenia, wstawiając pod nią post z oznaczeniem konta King of Jazz. W tym celu wpisz znak @ i zacznij wpisywać nazwę konta, a na ekranie powinna pojawić się lista kont, z której możesz wybrać odpowiedni nick. Jeśli tworzona postać jest częścią rodziny znajdującej się na forum konieczne jest także, aby pod Twoją kartą odezwał się zaakceptowany członek rodziny potwierdzający pokrewieństwo. Od tego momentu administracja ma 24 godziny na sprawdzenie karty postaci i jej akceptację bądź poinformowanie o ewentualnych poprawkach poprzez wiadomość prywatną. W przypadku konieczności poprawy karty, od chwili wysłania prywatnej wiadomości zaczną się kolejne 24 godziny na wprowadzenie przez Ciebie zmian i ponowne podbicie tematu do sprawdzenia, włącznie z oznaczeniem konta King of Jazz. Na czas sprawdzania karty postaci, a także jej poprawy, rezerwacje wizerunku oraz miejsca pracy zostaną automatycznie przedłużone o 24 godziny.

Do momentu akceptacji karty postaci dozwolona aktywność na forum ogranicza się do czatu, subforum organizacyjnego, ooc (gry i zabawy) oraz poszukiwań z wyłączeniem tematu “kto zagra?” – ten temat przeznaczony jest dla osób z zaakceptowaną kartą, mogących zacząć rozgrywkę od razu.

Po otrzymaniu akceptacji zapraszamy do zakładania personalnych tematów postaci, do których linki znajdują się w poście z akceptacją, oraz do rozpoczynania rozgrywki fabularnej. Napisanie pierwszego posta fabularnego musi odbyć się w ciągu 5 dni od otrzymania akceptacji pod kartą postaci.
Niezbędnik postaci


dziennik
Dziennik jest najważniejszym opcjonalnym tematem Twojej postaci. Posiadanie go jest niezbędne, jeśli chcesz brać udział w fabule forum prowadzonej przez Mistrza Gry. Pamiętaj, że jeśli Twoja postać należy do jakiejkolwiek działającej na forum organizacji lub pracuje w policji, założenie i uzupełnienie dziennika jest obowiązkowe. Więcej o fabule forum w kategorii Mistrz Gry.

Podobnie jak z kartą postaci, w subforum Dzienniki możesz założyć własny temat używając odpowiedniego wzoru (pierwszy z dostępnych). Tytułem tematu musi być imię i nazwisko postaci. Podobnie jak w karcie postaci, wszystkie odpowiedzi wpisuje się między zamkniętymi nawiasami kwadratowymi, nie wewnątrz nich, z jednym wyjątkiem będącym w drugiej linijce kodu, gdzie “imię i nazwisko” między = i ] należy zastąpić imieniem i nazwiskiem postaci. W tej samej linijce kodu znajduje się miejsce na link do jednego małego, kwadratowego zdjęcia wizerunku postaci. Resztę rubryczek należy wypełnić w miejscach wyznaczonych na odpowiedź.

Ostatni punkt dziennika dotyczący przeszłości przestępczej znajduje się w kodzie HIDE. Oznacza to, że tylko osoby odpowiadające w temacie oraz admini są w stanie przeczytać treść tej odpowiedzi. W przypadku dziennika odpowiedź tę możesz przeczytać tylko Ty i administracja, jako że niedozwolone jest wstawianie postów w dzienniku należącym do innego użytkownika. Nie krępuj się więc przed umieszczeniem w tej rubryczce nawet najbardziej skrywanych sekretów postaci, zostaną one między nami.

Po założeniu tematu z dziennikiem możesz korzystać z niego w celu dokumentowania swoich gier oraz rozmów telefonicznych z innymi graczami. W temacie z wzorami znajdują się kody podsumowujące rozpoczęte rozgrywki, oraz kody na listę rozmów telefonicznych. Dziennik jest Twoją przestrzenią i możesz samemu zdecydować w jakiej formie i czy w ogóle chcesz wypisać swoje gry. Dodatkowo dziennik stanowi swoistą skrzynkę pocztową do użytku przez Mistrza Gry, to właśnie w nim otrzymasz zadania, prezenty i wiadomości przekazywane przez Mistrza Gry w ramach forumowych zabaw fabularnych.



Relacje
Kolejnym tematem wartym założenia są Relacje. Możesz wypełnić dostępny wzór wszelkimi powiązaniami między postaciami ustalonymi z innymi graczami i aktualizować go w razie potrzeby. Jest to narzędzie ułatwiające zapamiętywanie szczegółów życia towarzyskiego swojej postaci, a także pomagające przy ustalaniu nowych relacji poprzez wspólne powiązania. Po założeniu tematu każdy użytkownik może się do niego wpisać w celu ustalenia nowych powiązań i Ty także możesz zgłosić się do relacji postaci, które Cię zainteresują. Przy wpisywaniu się do czyich relacji warto oznaczyć daną postać, by jej autor otrzymał powiadomienie i nie przegapił Twojego wpisu.



media społecznościowe
Instagram:
Jednym z dwóch dostępnych na forum portali społecznościowych jest Instagram. Wybierz dla swojej postaci nick oraz zdjęcie profilowe i zacznij wstawiać zdjęcia w jej imieniu w odpowiednim kodzie. Wśród dostępnych kodów znajdziesz także komentarz oraz polubienie, które możesz wstawiać do profili innych osób po wstawieniu do kodu swojego nicku oraz zdjęcia profilowego. Dodatkowo, jeśli Twoja postać jest osobą publiczną, możesz skorzystać z kodów na profil zweryfikowany.

Threads:
Drugim rodzajem portalu społecznościowego jest Threads. Wybierz nick dla swojej postaci i wstawiaj w jej imieniu posty o dowolnej treści z możliwością dodawania zdjęć używając odpowiednich kodów. Możesz także komentować posty wstawiane przez inne osoby korzystając z kodu na komentarz po wstawieniu swojego nicku oraz zdjęcia profilowego. Dodatkowo, jeśli Twoja postać jest osobą publiczną, możesz skorzystać z kodów na profil zweryfikowany.

Na forum funkcjonują także dwa oficjalne konta – @midnight.bayou, na którym pojawiają się newsy o wydarzeniach w Nowym Orleanie i ogłoszenia od mieszkańców miasta, oraz @almighty_queen należące do przewodniczącej studenckiego koła The Crescent Club. Za odnoszenie się do treści postów oficjalnych kont przewidziane są nagrody w postaci odznak.



miejsce zamieszkania
Każda postać ma możliwość posiadania na forum własnego subforum z miejscem zamieszkania. W tym celu konieczne jest wypełnienie odpowiedniego kodu zamówienia pod nazwą “miejsce zamieszkania”. W kodzie należy wpisać dzielnicę mieszkalną, którą wybrało się podczas pisania karty (ich spis znajduje się nad kodem zamówienia). W następnej linijce znajduje się miejsce na numer/nazwę domu bądź mieszkania. W celu wybrania numeru należy wejść w subforum danej dzielnicy, klikając na jej nazwę w spisie dzielnic mieszkalnych i sprawdzić, który numer jest wolny, to znaczy w opisie subforum nie ma imienia i nazwiska innej postaci. Jeśli wszystkie subfora w dzielnicy są zajęte, możesz wybrać sobie następny wolny numer i wpisać go w zamówieniu lub, jeśli nie zależy ci na konkretnym numerze, możesz wpisać “dowolny” i sami przydzielimy Ci następny wolny numerek. Następnie należy wypisać wszystkie postaci mieszkające pod danym adresem, zaczynając od Twojej postaci i oznaczając innych lokatorów. Możesz umieścić tam także postaci nieistniejące na forum (NPC). Możesz także zdecydować jak ma wyglądać Twoje miejsce zamieszkania. Zachowując klimat architektoniczny oraz stopień zamożności danej dzielnicy, możesz wybrać maksymalnie 7 zdjęć przedstawiających wizualizację miejsca zamieszkania. W celu umieszczenia w zamówieniu więcej niż jednego zdjęcia, musisz wstawić kod:

Kod: Zaznacz cały

[url=link]klik[/url]
tyle razy, ile zdjęć chcesz mieć w wizualizacji, a odnośnik do każdego z nich wstaw w kod zastępując słowo ‘link’ między = i ]. Po zrealizowaniu zamówienia członkowie administracji sami wstawią do Twojego profilu link do subforum z miejscem zamieszkania, do którego możesz dostać się klikając ikonę klucza w swoim profilu.

Dla wygody poruszania się po forum oraz ułatwienia pracy administracji, prosimy o wstawienie wszystkich linków z tematami postaci – karta postaci (obowiązkowo), dziennik (obowiązkowo przy chęci udziału w fabule), relacje oraz media społecznościowe – do swojego profilu, wraz z informacjami takimi jak wiek, wzrost, zawód, miejsce pracy (z linkiem, jeśli subforum miejsca pracy znajduje się w spisie), druga połówka oraz dzielnica mieszkalna.
Rozgrywka fabularna


Posty fabularne
Od momentu akceptacji karty postaci masz 5 dni (do godziny 23:59 ostatniego dnia) na rozpoczęcie rozgrywki fabularnej. Jest to nic innego jak zaczęcie pisania swojej historii z innymi użytkownikami w odpowiednim, przeznaczonym do tego subforum. Na naszym forum rozgrywki fabularne odbywają się w następujących miejscach:
  • Ain’t no place like New Orleans – teren miasta podzielony na 6 dzielnic oraz znajdujące się w nich ulice. W każdej dzielnicy znajduje się przynajmniej jedno osiedle mieszkalne. Informacje na temat każdej dzielnicy wraz z mapą obrazującą ich położenie na terenie miasta znajdziesz w temacie Dzielnice.
  • Left my heart in New Orleans – pozostałe miejsca poza Nowym Orleanem.
    • Gauche crescent – opuszczona dzielnica miasta
    • Bayou sauvage – mokradła i lasy, znajduje się tutaj także dzielnica mieszkalna na bagnach
    • Podróże – wycieczki poza teren miasta odbywające się w dowolnym miejscu na świecie
    • Czasoprzestrzeń – retrospekcje oraz historie w alternatywnej rzeczywistości
  • Rozmowy telefoniczne – można do nich użyć specjalnego kodu
Konkretne miejsca (parki, bary, lokale użytkowe itp.) do rozgrywki fabularnej dostępne na forum wypisane są w spisie lokacji, jednak rozgrywka możliwa jest także poza nimi, w dowolnym miejscu na terenie wybranej przez siebie ulicy na terenie miasta bądź dzielnicy poza miastem. Na Crescent Dream funkcjonują otwarte subfora. Oznacza to, że każda rozgrywka fabularna odbywa się w osobnym temacie założonym przez gracza. W celu rozpoczęcia rozgrywki należy założyć nowy temat w wybranym subforum, wpisać dowolny tytuł rozgrywki (w opisie opcjonalnie dodać imiona postaci biorących udział w danej rozgrywce), a w polu tekstowym umieścić treść swojego posta fabularnego.

Jednak nie samymi postami postać żyje. Poza rozmowami telefonicznymi na forum znajduje się także możliwość szybkiego kontaktu między postaciami poprzez SMS-y (nie liczące się jako posty fabularne). Aby rozpocząć czat w subforum SMS-y należy założyć nowy temat dla konkretnej rozmowy między jedną lub wieloma postaciami, umieszczając w tytule bądź opisie imiona postaci biorących udział w czacie oraz używając odpowiedniego kodu. Poza treścią wiadomości należy wstawić do niego imię/pseudonim postaci oraz wybraną ikonkę.

Rozgrywka fabularna jest niezbędna by zachować aktywność postaci i rozwinąć jej historię podczas pobytu na forum. W regulaminie znajdują się następujące podpunkty określające co uznawane jest za rozgrywkę fabularną:
5.1. Po akceptacji karty postaci użytkownik ma 5 dni na rozpoczęcie rozgrywki. Czas na dodanie kolejnego posta fabularnego wynosi 10 dni.
5.2. Za rozgrywkę fabularną uznaje się naprzemienną wymianę postów z innym użytkownikiem lub użytkownikami. Aby post został uznany za fabularny, powinien pojawić się w dziale Ain’t no place like New Orleans, Left my heart in New Orleans oraz w rozmowach telefonicznych.
5.3. Posty napisane w subforum Czasoprzestrzeń są naliczane jako posty fabularne i chronią przed utratą aktywności postaci.
5.4. Na forum dozwolona jest multilokacja.
5.10. Minimalna długość posta fabularnego, która umożliwi zachowanie aktywności postaci to 200 słów.

Natomiast za rozgrywkę fabularną NIE uznajemy: Trzymanie się powyższych ustaleń zapewnia bezpieczeństwo przed trafieniem do grupy nieaktywnych.



Nieaktywność
Trafienie do grupy nieaktywnych (Spiritual Trine), tzw. szarość, następuje gdy z danego konta nie napiszesz przynajmniej jednego posta fabularnego w ciągu 10 dni od daty poprzedniego (5 dni w przypadku pierwszego posta po akceptacji karty) lub gdy samemu złożysz zamówienie na dezaktywację postaci. Nick otrzymuje szary kolor, zajęty wizerunek oraz stanowisko pracy zostają usunięte ze spisów, a wszelkie tematy osobiste należące do postaci zostają przeniesione do archiwum. Jest to proces odwracalny.

By przywrócić postać z grupy nieaktywnych należy złożyć rezerwację dodatkową na wcześniej zajmowany wizerunek (bądź nowy, jeśli poprzedni został w międzyczasie zajęty przez inną osobę), napisać posta fabularnego oraz wypełnić zamówienie na aktywację postaci. W sytuacji, gdy chcesz odpisać w grze znajdującej się w archiwum (tematy przeniesione z miejsca zamieszkania), możesz złożyć zamówienie na przywrócenie danego tematu, określając w jakim subforum powinno się ono znaleźć, po czym będziesz w stanie wstawić tam swojego posta aktywującego i dokończyć proces aktywacji postaci.

Trafienie do grupy nieaktywnych może nastąpić także w sytuacji sztucznego utrzymywania aktywności, co jest określone w regulaminie:
5.7. Stanowczo zakazane są praktyki mające na celu sztuczne uniknięcie dezaktywacji postaci. Do tych praktyk zalicza się: przeklejanie postów z innych wątków oraz wstawianie losowych postów do nowych lokalizacji zamiast kontynuowania istniejących wątków.
  • Pierwszeństwo do utrzymania aktywności postaci powinno mieć kontynuowanie rozgrywek aktywnych, nie rozpoczynanie nowej rozgrywki. Administracja będzie zwracać szczególną uwagę na rozpoczynanie nowych wątków przez użytkowników, zamiast kontynuowania aktualnie trwających. Nie dotyczy to sytuacji, w której nie ma możliwości odpisania w aktualnie trwających rozgrywkach ze względu na brak posta współgracza.
  • W przypadku rozpoczynania nowej rozgrywki w 10 dniu na napisanie posta dla utrzymania aktywności postaci, aby post został uznany za fabularny, należy oznaczyć w nim aktywną postać lub postać nieaktywną, która złożyła rezerwację dodatkową na czas napisania posta wymaganego do aktywacji.
  • Użytkownik, który notorycznie (przynajmniej 3 razy z rzędu) dodaje posty 10 dnia po swoim poprzednim poście fabularnym, powinien być świadomy możliwości utraty wizerunku swojej postaci.
  • Użytkownik, który 3 razy z rzędu doda posta jedynie w celu aktywacji postaci, bez dalszego aktywnego udziału w rozgrywkach, nie może wrócić do rozgrywki fabularnej z tym samym wizerunkiem. Aby zachować wizerunek, między jedną a drugą aktywacją należy napisać więcej niż jednego posta.
  • Administracja zastrzega sobie prawo do indywidualnego rozpatrywania powyższych przypadków na podstawie aktywności użytkownika na wszystkich multikontach, włączając w to obserwację w kierunku porzucania kont przez danego gracza.
  • Administracja nie będzie regularnie monitorować aktywności użytkowników (z wyjątkiem okresowych czystek na forum), jednak inni gracze mogą przejąć wizerunek użytkownikom, którzy nie napisali posta w przeciągu regulaminowych 10 dni, mimo iż ich postać nie trafiła do grupy nieaktywnych (Spiritual Trine).


Nieobecność
W sytuacji, gdy wiesz, że nie będziesz w stanie napisać postów fabularnych na czas, możesz ochronić się przed trafieniem do grupy nieaktywnych i utratą wizerunku/miejsca pracy poprzez zgłoszenie nieobecności. Jest to okres ochronny trwający maksymalnie 12 dni (dłużej w specjalnych przypadkach za uzgodnieniem z administracją), przysługujący każdej postaci posiadającej minimum 5 postów fabularnych. Jeśli po powrocie z nieobecności chcesz zgłosić następną, musisz nabić na danym koncie kolejne 5 postów. Więcej informacji o nieobecnościach znajdziesz w regulaminie znajdującym się w pierwszym poście tematu.

Na forum znajduje się także temat Zaraz wracam, w którym w razie potrzeby możesz zgłosić współgraczom kilkudniowe opóźnienia w pisaniu postów fabularnych bądź zmniejszoną aktywność. Temat ten służy wyłącznie w celach informacyjnych, zatem nie chroni przed trafieniem do grupy nieaktywnych, a posty są z niego usuwane po 10 dniach.



Poszukiwania i kto zagra
Jeśli potrzebujesz osoby do konkretnej rozgrywki bądź po prostu szukasz nowego współgracza do gry, zachęcamy do wstąpienia do subforum Poszukiwania. Znajdują się tutaj cztery tematy, których możesz użyć w celu przedstawienia swojego pomysłu reszcie użytkowników. W pierwszym poście każdego tematu znajduje się obowiązkowy kod do wypełnienia. Znajdziesz tutaj kolejno:
  • Kto zagra? – temat przeznaczony dla postaci z zaakceptowaną karty postaci; możesz tu wstawić własne ogłoszenie poszukiwanej rozgrywki
  • Poszukiwania – tematy do użytku zarówno przed jak i po akceptacji karty postaci; możesz wstawić tu własne ogłoszenie poszukiwanych postaci/wątków
Przed wstawieniem własnego posta zachęcamy do zapoznania się ze znajdującymi się w temacie ogłoszeniami, jako że osoby wyżej mogą poszukiwać właśnie Ciebie!



Treści wrażliwe
Za wrażliwe uznajemy treści mogące negatywnie wpłynąć na osobę, która ma z nimi styczność. Należą do nich wszelkie posty zawierające elementy przykre i krzywdzące oraz wymagające ograniczeń wiekowych. Na forum staramy się zachować pełen szacunek względem współgraczy, jednocześnie nie chcemy jednak cenzurować niczyjej kreatywności. W związku z tym w regulaminie ustalone zostały zasady dotyczące publikowania treści wrażliwych:
5.5. Wątki o charakterze erotycznym, brutalnym i społecznie uznawane za kontrowersyjne powinny być zamieszczane w znacznikach do wyboru:
  • "spoiler" z odpowiednim oznaczeniem kodem bbcode "tw" (trigger warning)
  • "hide", bez konieczności "tw"
  • W przypadku poruszania wrażliwych kwestii bez szczegółowych opisów, dozwolone jest używanie tylko "tw" bez znacznika "spoiler" na początku każdego posta w wątku
5.6. W celu zadbania o prywatność rozgrywek umieszczanych przez użytkowników w znaczniku "hide", cytowanie oraz usuwanie postów w działach z rozgrywkami fabularnymi zostało wyłączone.
  • W przypadku gdy użytkownik będzie chciał, aby któryś z jego postów został usunięty, należy go zgłosić poprzez przycisk "zgłoś". Post zostanie usunięty przez administrację.

Dodatkowo przypominamy o szanowaniu postaci innych użytkowników i nie przekraczaniu granic dobrego smaku. Kluczem do funkcjonowania we wspólnej przestrzeni jest wzajemny komfort i komunikacja, zarówno w temacie dołączania do rozgrywek, jak i traktowania postaci innych osób.
5.11. W przypadku chęci ingerencji w rozgrywkę innych użytkowników, należy najpierw uzyskać zgodę graczy odgrywających dany wątek. Nie dotyczy to Mistrza Gry.
5.12. Na forum panuje zakaz zabijania lub trwałego okaleczania postaci innego użytkownika bez jego zgody.

Szanujmy się wzajemnie także poza strefą fabularną. Na forum zabrania się szerzenia mowy nienawiści i nietolerancji we wspólnej przestrzeni, a wszelkie spory w razie potrzeby prosimy załatwiać drogą prywatną.
Ustawienia konta


zmiana awatara
W celu zmiany głównego zdjęcia w profilu należy przejść do ustawień konta/ i w zakładce Profil wybrać kategorię Awatar:



Następnie przesyłamy zdjęcie o wymiarach minimalnie 200 px szerokości x 320 px wysokości i maksymalnie 400 px szerokości x 640 px wysokości, używając jednej z dwóch dostępnych metod:



Po naciśnięciu przycisku Wyślij nowy awatar powinien wyświetlać się w widoku profilu.



powiadomienia
Na forum posiadamy system powiadomień. Znajdują się one w prawym górnym rogu ekranu pod ikonką dzwonka . Po jej kliknięciu powinno otworzyć się okno powiadomień zawierające najnowsze powiadomienia na temat oznaczeń, wiadomości prywatnych, bądź odpowiedzi w obserwowanych tematach. Kliknięcie na wybrane powiadomienie przeniesie Cię do odpowiedniego posta bądź wiadomości. Na górze okna znajduje się przycisk odsyłający do ustawień powiadomień oraz oznaczający powiadomienia jako przeczytane.



Natomiast w dolnej części okna znajdziesz przycisk odsyłający do dłuższej listy dotychczas otrzymanych powiadomień:



Ustawienia powiadomień:
Wejście w ustawienia powiadomień przeniesie Cię do listy z możliwymi rodzajami powiadomień. Możesz zdecydować w jakim przypadku chcesz otrzymywać powiadomienia na forum, a w jakim na e-maila, bądź całkowicie zrezygnować z jednej lub obu opcji (rezygnacja z powiadomień na forum nie jest zalecana).



Po każdej zmianie w ustawieniach kliknij przycisk Wyślij, aby zapisać zmiany.



ustawienia globalne
Po wejściu w ustawienia konta/ wybierz zakładkę Ustawienia witryny i kategorię Ustawienia globalne.



Możesz zdecydować jakimi metodami mogą komunikować się z Tobą użytkownicy i administracja, zmodyfikować swoją strefę czasową oraz wybrać pasujący Ci format daty. Po każdej zmianie w ustawieniach kliknij przycisk Wyślij, aby zapisać zmiany.



łączenie kont
Nasze forum umożliwia opcję połączenia profili. Poniżej załączamy instrukcję łączenia kont oraz możliwości płynące z opcji.

1. Aby połączyć konta należy przejść do ustawień konta/ i wybrać zakładkę Połączone profile, następnie klikamy w jeden z zaznaczonych przycisków:


2.W pola wpisujemy poniższe wartości:


NAZWA UŻYTKOWNIKA – nazwa konta, z którym chcemy połączyć konto, na którym jesteśmy obecnie zalogowani.
HASŁO – hasło użytkownika, z którym chcemy połączyć konto (tj to, którego personalia podaliśmy pole wyżej)
AKTUALNE HASŁO – hasło konta, na którym jesteśmy obecnie zalogowani

Po pomyślnym połączeniu kont, pojawi się ono na liście:




Przełączanie się między profilami:
Chcąc przełączyć się między profilami, należy kliknąć w przycisk znajdujący się na górnej belce forum i z listy wybrać profil, na który chcemy się przelogować.




Dodawanie postów:
Opcja połączenia kont umożliwia także dodawanie postów z dowolnego połączonego ze sobą konta bez konieczności przelogowania się.
Aby skorzystać z opcji, należy przejść do okna pełnej odpowiedzi i z listy zaznaczonej na poniższym zrzucie wybrać konto, z którego chcemy dodać post.





kopie robocze
Jeśli chcesz zostawić sobie dokończenie pisania rozpoczętego posta na później, a nie chcesz utracić jego treści przez niefortunne odświeżenie lub zamknięcie przeglądarki, możesz skorzystać z systemu kopii roboczych.

1. Aby stworzyć kopię roboczą należy wejść w pełen edytor i podgląd posta.



2. Następnie należy wybrać opcję Zapisz kopię roboczą, a po przeniesieniu do następnej strony wybrać Tak.





3. Aby obejrzeć swoje kopie robocze należy wejść w ustawienia konta/ i w zakładce Ogólne wybrać kategorię Kopie robocze.



4. By ponownie umieścić pisanego posta w pełnym edytorze w temacie, w jakim został rozpoczęty, wybierz opcję Wczytaj kopię roboczą.



Jeśli chcesz jednak wprowadzić zmiany do kopii roboczej na miejscu, bez wychodzenia z panelu ustawień konta, wybierz opcję Wyświetl/Edytuj.



5. Kopie robocze pozostaną zapisane w profilu do momentu ich usunięcia.



obserwowane tematy
Jeśli interesuje Cię jakiś temat i chcesz dostawać powiadomienia o każdym poście, jaki się w nim pojawia, możesz użyć narzędzia obserwowania tematów.

1. Na samej górze lub na samym dole wybranego tematu wybierz ikonkę klucza francuskiego, następnie z rozwijanego menu wybierz opcję Obserwuj temat.



2. Wszystkie obserwowane tematy znajdziesz w ustawienach konta/ w zakładce Ogólne i kategorii Obserwowane.



3. Aby przestać obserwować dany temat możesz usunąć go z listy lub wejść do wybranego tematu, ponownie kliknąć ikonkę klucza francuskiego i wybrać opcję Zaprzestań obserwacji tematu.

Mistrz gry
Na forum Crescent Dream funkcjonuje aktywny Mistrz Gry, działający pod postacią Voodoo Queen. Chociaż podstawą forum są indywidualne historie tworzone przez kreatywność użytkowników, prowadzona jest także historia stale rozwijająca się w tle, której częścią może zostać każda chętna postać. Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące działań Voodoo Queen znaleźć można w subforum Strefa Mistrza Gry. To właśnie tam pojawiają się informacje na temat tła fabularnego, prowadzonych eventów oraz zabaw dla użytkowników.



tło fabularne
Nowy Orlean jest żywym, głośnym miastem, w którym zawsze coś się dzieje. By dowiedzieć się z czym dokładnie borykają się aktualnie mieszkańcy, warto odwiedzić subforum Tło fabularne i zapoznać się ze znajdującymi się w nim tematami. Tło fabularne jest regularnie aktualizowane, w każdym nowym poście znajdziesz zarówno świeże informacje do wykorzystania w swoich fabułach, jak i specjalną odznakę przyznawaną w nagrodę za odniesienie się w grze do aktualnej sytuacji w mieście. Mistrz Gry może przyznawać istniejącym na forum postaciom konkretne role do odegrania w swoich scenariuszach, jednak jest to ograniczone do osób, które wyraziły w dzienniku zgodę na udział w fabule forum.

Postaci należące do funkcjonujących na forum stowarzyszeń bądź gangów mają obowiązek założyć dziennik, a zgoda na udział w fabule forum jest założona odgórnie. Każdy członek stowarzyszenia po akceptacji karty otrzymuje na powitanie prywatną wiadomość z najważniejszymi informacjami dotyczącymi danego stowarzyszenia, wraz z hasłem do zamkniętego subforum z siedzibą stowarzyszenia.



ingerencja mistrza gry
Dokładne informacje na temat działań Mistrza Gry znajdują się w temacie Mechanika Mistrza Gry. Formy w jakich Mistrz Gry ingeruje w życie postaci zawierają, lecz nie ograniczają się do:
  • nakreślanie aktualnej fabuły forum w przeznaczonym do tego subforum Tło Fabularne
  • zadania dodawane do dziennika danej postaci
  • ingerencje w gry fabularne, zwłaszcza odbywające się w nawiedzonych lokacjach
  • prowadzenie eventów znajdujących się w subforum Eventy
Niektóre z ingerencji Mistrza Gry mogą wymagać rzutów kością, których można dokonać w przeznaczonym do tego temacie Rzut kością. Zawiera on także szczegółową instrukcję jak takie rzuty należy wykonać. Użytkownicy mogą również luźno korzystać z tego tematu w celu podejmowania decyzji w swoich własnych rozgrywkach, w których udziału nie bierze Mistrz Gry.

Wszystkie wydarzenia prowadzone w tej chwili przez Mistrza Gry są opisane w skróconej formie w podstronie Aktualne eventy wraz z datami planowanego ich zakończenia.

W trakcie niektórych eventów mogą mieć miejsce konkursy oraz głosowania np. na najlepszy kostium, aby wziąć w nich udział konieczne jest rozpoczęcie rozgrywki fabularnej na danym evencie.



horoskopy i wróżby
Madame Lafitte jest forumową wróżką zajmującą się horoskopami i wróżbami. Na początku każdego miesiąca w subforum Horoskopy pojawia się nowy horoskop dla każdego znaku zodiaku z przepowiedniami, z których warto skorzystać w swoich grach fabularnych. Więcej informacji na temat działania horoskopów znajduje się w temacie Zasady.

Możesz także wyrazić chęć dostawania wróżb dla swojej postaci. Uzupełnij odpowiedni wzór informacjami o swojej postaci i umieść go w dzienniku, a raz na jakiś czas nasza wróżka odwiedzi Twój temat z przepowiednią.

Za ustosunkowanie się do treści horoskopów i wróżb w rozgrywkach fabularnych przewidziane są nagrody.



Jazzed Up
Jazzed Up jest kontem Universal Person. Oznacza to, że może być kimkolwiek tylko sobie wymarzysz i dostęp do tego konta jest otwarty dla każdego użytkownika forum. Poprzez konto Jazzed Up można wcielić się zarówno w osobę potrzebną do pojedynczej rozgrywki, jak i powracać jako postać tła w większej ilości rozgrywek. Hasło do konta znajduje się w profilu, w polu "moje posty mogą zawierać" oraz w podpisie.
Odznaki
Odznaki to niewielkie ikonki, które można zbierać w specjalnie przeznaczonym na nie miejscu w profilu. Na forum pełnią one funkcję nagrody za aktywne pisanie postów, rozgrywanie konkretnych wątków, branie udziału w życiu forum oraz interakcje z Mistrzem Gry. Zbieranie odznak rozpoczyna się od pierwszych chwil na forum, jako że w momencie akceptacji karty każdy użytkownik otrzymuje trzy odznaki związane z grupą do której należy, miejscem zamieszkania oraz znakiem zodiaku postaci. Dodatkowo na start można otrzymać odznaki przeznaczone dla członków poszczególnych stowarzyszeń. W ramach prezentu powitalnego dla nowych postaci, tuż po akceptacji karty można odebrać jeszcze 3 odznaki dla postaci swojego wyboru, wypełniając odpowiedni kod w temacie Odbiór odznak.



rodzaje odznak
Na forum znajdują się cztery różne spisy odznak:
  • Dla postaci – znajdują się tutaj odznaki, które między innymi mają związek z charakterem postaci, jej stylem życia lub z tym co lubi, a czego nie
  • Fabularne – są to odznaki, które można odebrać za zakończone gry fabularne
  • Specjalne – odznaki te związane są z ustosunkowaniem się do konkretnych sytuacji
  • Dla użytkownika – w tej kategorii znajdują się odznaki, które skupiają się na osiągnięciach samego gracza, a nie jego postaci. Znajdują się tutaj również odznaki, które można przydzielić innemu graczowi w ramach uznania lub podziękowania.
Co jakiś czas na forum pojawiają się nowe odznaki. Aby można było na bieżąco śledzić te nowo dodane, powstał temat z aktualizacją spisu odznak. Za każdym razem, kiedy na forum dodawane są nowe odznaki, w tym temacie pojawia się ich lista.



odznaki okolicznościowe i dodatkowe
Na forum jest wiele aktywności, za które można odebrać odznaki okolicznościowe oraz dodatkowe. Zasady zdobywania takich odznak opisane są zawsze w temacie eventu lub zabawy, których dotyczą. Zazwyczaj są to odznaki, które można zdobyć tylko w określonym terminie. Wyjątkowe odznaki można również zdobyć, wykonując zadania fabularne przydzielone przez Voodoo Queen w temacie z dziennikiem postaci, której zadanie dotyczy.



odbiór odznak
  • Dla postaci – są to odznaki, które można odebrać za każde napisane 10 postów fabularnych. Za każde 10 postów przysługuje 1 odznaka.
  • Fabularne – aby odebrać odznakę fabularną, należy spełnić wymogi zawarte w jej opisie. Odznaki te można odebrać dopiero po zakończeniu rozgrywki, w której każdy z graczy napisał minimum 3 posty. Za każdą rozgrywkę można odebrać maksymalnie 3 odznaki. Można odebrać je również dla swojego współgracza, jeśli jemu ona też przysługuje.
  • Specjalne – podobnie jak w przypadku odznak fabularnych, odznaki specjalne można zdobyć za spełnienie wymogów zawartych w ich opisie. Różnica jest taka, że w tej kategorii znajdują się odznaki za ustosunkowanie się do różnych sytuacji, przykładowo do treści postów Midnight Bayou bądź horoskopów i wróżb.
  • Dla użytkownika – można tutaj znaleźć odznaki dla gracza, między innymi za stworzenie multikont, podlinkowanie wszystkich tematów do profilu czy za prowadzenie warsztatu graficznego. Żeby je odebrać, należy spełnić ich wymogi zawarte w opisie. W tej kategorii są również odznaki, które można przydzielić innemu użytkownikowi w formie podziękowania lub uznania. Każdy użytkownik może przydzielić 3 takie odznaki na każdy miesiąc kalendarzowy.


propozycje odznak
W subforum z odznakami znajduje się temat z propozycjami odznak, w którym użytkownik może podzielić się swoimi pomysłami na nowe odznaki. Dzięki temu gracze mają możliwość na powiększenie naszej puli odznak i swój wkład w forum. Na użytkowników, którzy dodali propozycję minimum 5 odznak, czeka nagroda w formie odznaki, którą można znaleźć w temacie z odznakami dla użytkownika.
Kodowanie


bbcode
BBCode jest językiem formatowania używanym na naszym forum. Umożliwia on łatwą modyfikację treści, dodawanie konkretnych elementów do tekstu i uproszenie kodów HTML do bardziej przystępnej formy. Wszystkie dostępne na naszym forum kody opierają się na BBCode i funkcjonują na tych samych zasadach.

BBCode opierają się na komendach zamkniętych w kwadratowych nawiasach. Każda zakończona komenda musi zostać zamknięta prawym ukośnikiem, aby działała poprawnie. Wygląda to następująco, w przypadku komendy "b":

Kod: Zaznacz cały

[b][/b]


Umieszczając treści pomiędzy dwoma kwadratowymi nawiasami z wybraną komendą, możemy zmodyfikować ich wygląd i działanie. Przykładowo "Crescent Dream" umieszczone w komendzie "b" w sposób następujący:

Kod: Zaznacz cały

[b]Crescent Dream[/b]
da nam efekt pogrubienia: Crescent Dream.

Niektóre kody składają się z większej ilości znaków i wymagają wstawienia większej ilości elementów. Przykładowo kod na odnośnik do innej strony internetowej

Kod: Zaznacz cały

[url][/url]
wymaga wstawienia zarówno linku jak i nazwy odnośnika. W celu wstawienia adresu do konkretnej strony po "url" należy wstawić znak =, a po nim wybrany adres. Natomiast między nawiasami z komendą można umieścić nazwę odnośnika. Przykładowo odnośnik nazwany "Crescent Dream" w kodzie będzie wyglądał następująco:

Kod: Zaznacz cały

[url=https://crescent-dream.pl/index.php]Crescent Dream[/url]
i da aktywny odnośnik do strony głównej forum: Crescent Dream


Różne kody można ze sobą łączyć, przykładowo dwa powyższe użyte na raz w ten sposób:

Kod: Zaznacz cały

[b][url=https://crescent-dream.pl/index.php]Crescent Dream[/url][/b]
dadzą nam efekt pogrubionego odnośnika do strony głównej forum: Crescent Dream.


Wypełniając gotowe kody istniejące na forum, np. na kartę postaci czy SMS-y, nie należy modyfikować komend wewnątrz nawiasów kwadratowych, z jedynym wyjątkiem w postaci umieszczania odpowiednich treści po znaku =.

Wszystkie dostępne komendy BBCode znaleźć można nad oknem szybkiej odpowiedzi w temacie, nad oknem pełnego edytora posta, pod oknem czatu na głównej stronie forum (po naciśnięciu ikonki ) oraz nad oknem tworzenia prywatnej wiadomość. Po najechaniu na każdą ikonkę komendy można zobaczyć jej objaśnienie i przykład użycia.

Dostępne na forum komendy BBCode:

– b
pogrubienie

– i
pochylenie

– u
podkreślenie

– s
przekreślenie

– quote
cytat
– code

Kod: Zaznacz cały

[b]widok kodu bez jego efektu[/b]

– list
  • lista
  • wypunktowana
– list=1
  1. lista
  2. numeryczna
– list=a
  1. lista
  2. alfabetyczna
– [*] (do użycia wewnątrz list)
  • element listy
– img
obrazek np.

– ob
obrazek możliwy do wstawienia na czacie np.

– url=
odnośnik

– flash
animacja flash

– color=
zmiana koloru tekstu np. color=cyan, color=#BFBFFF

– size=
wielkość czcionki, po = wpisać procent względem standardowego rozmiaru czcionki np. size=75, size=125

– spoiler
otwórz na własne ryzyko
ładnie dzisiaj wyglądasz
– tw
Trigger Warning
ostrzeżenie przed treścią
- hide



– akapit
wcięcie w pierwszej linijce akapitu

– center
wyśrodkowanie


– right przesunięcie na prawo – firstpost
oznaczenie posta
– firstpost1
oznaczenie posta
z dodatkowym opisem


Więcej informacji na temat stylizacji postów znajduje się w temacie Stylizacja tekstu.



oznaczenia
Jeśli chcesz by jakiś użytkownik utrzymał powiadomienie o dodaniu przez Ciebie posta, warto go w nim oznaczyć. Istnieją na to dwa sposoby, jednak żaden z nich nie zadziała w poście edytowanym. Wstawienie w poście oznaczenia podczas jego edycji utworzy wyłącznie odnośnik do profilu oznaczonej osoby, bez wysłania jej powiadomienia.

1. Użycie "@"
Po wpisaniu znaku @ zacznij wpisywać nazwę użytkownika, którego chcesz oznaczyć. W przypadku nicków, które przed spacją posiadają 3 lub mniej znaków, warto wpisać tę ich część, która zawiera przynajmniej 4 znaki bez przerwy (np. nazwisko w przypadku krótkiego imienia). Na ekranie powinna zacząć pojawiać się lista, skracająca się z każdym wpisanym znakiem, z której możesz wybrać odpowiednią nazwę użytkownika. Po jej naciśnięciu w poście powinien pojawić się kod oznaczenia zawierający wybraną nazwę użytkownika.

Pamiętaj, że więcej niż jeden użytkownik może posiadać dane imię bądź nazwisko, przed wysłaniem posta sprawdź czy na pewno oznaczyłeś odpowiednią osobę!

2. Użycie kodu "mention"
W przypadku gdy znak "@" nie zadziała, istnieje alternatywna metoda oznaczania użytkowników. Polega ona na użyciu kodu mention bez pomocy listy. Kod do wypełnienia wygląda następująco:

Kod: Zaznacz cały

[mention u=numer profilu]nazwa oznaczenia[/mention] 


Numer profilu znaleźć można na samym końcu linku odnoszącego do danego konta, tuż po "u=". W przypadku konta King of Jazz jest to numer 2:

memberlist.php?mode=viewprofile&u=2

A więc ręczne oznaczenie konta King of Jazz wyglądałoby następująco:

Kod: Zaznacz cały

[mention u=2]King of Jazz[/mention]