Zablokowany
administrator Nowy Orlean
crescent city
200 lat/a 250 cm
WHISPERS OF LIFE
You’ll never know what heaven means until you’ve been down to New Orleans.
Regulamin
Postanowienia ogólne
1.1. Rejestracja na forum jest jednoznaczna z zapoznaniem się oraz akceptacją poniższego regulaminu. Jego nieznajomość nie zwalnia z przestrzegania zasad.
1.2. Na forum zabrania się szerzenia mowy nienawiści i nietolerancji we wspólnej przestrzeni tj. shoutbox, off-top czy tematy organizacyjne. Prosimy także o rozwiązywanie sporów między użytkownikami drogą prywatną.
1.3. Crescent Dream to forum PBF typu Second Life, a jego fabuła toczy się w Nowym Orleanie. Forum jest osadzone w świecie rzeczywistym, a wszelkie okołomagiczne kwestie oraz elementy dotyczą budowania klimatu forum, lecz same w sobie nie są częścią fabuły.
1.4. Kwestie sporne i nieobjęte regulaminem będą rozstrzygane indywidualnie przez administrację, a jej stanowisko jest ostateczne.
1.5. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, a o każdej modyfikacji ma obowiązek poinformować użytkowników poprzez dodanie ogłoszenia w temacie ogłoszenia administracji.
1.6. Wszelkie sprawy administracyjne związane z forum prosimy kierować w prywatnej wiadomości na konto King of Jazz lub w temacie kontakt z administracją.


Rejestracja i konto
2.1. Na nick postaci składają się imię/pseudonim oraz nazwisko. Login – również ten tymczasowy – nie powinien zawierać w sobie żadnych w szerokim pojęciu obraźliwych treści.
2.2. Imiona postaci na forum mogą się powtarzać, ale tylko za zgodą użytkownika. Jeśli jeden gracz zgadza się na powielanie imienia swojej postaci, kolejny użytkownik tworzący postać z tym samym imieniem również musi się na to zgodzić.
  • Każda nieaktywna postać ma prawo aktywować się z personaliami użytymi w karcie postaci. W przypadku przejęcia tych personaliów przez innego użytkownika w czasie jej nieaktywności, w momencie aktywacji obie postaci posiadają prawo do używania danych personaliów, niezależnie od treści zgody udzielonej w karcie postaci.
2.3. Nazwiska mogą powtarzać się tylko w obrębie rodziny postaci, a przed oddaniem karty postaci do sprawdzenia musi ona zostać podbita przez któregoś z członków rodziny.
2.4. Na forum można inspirować się postaciami fikcyjnymi i/lub rzeczywistymi, zabronione jest jednak ich kompletne odwzorowanie.
2.5. Avatar na forum ma wymiary 200x320px i automatycznie się skaluje. Emblemat powinien przedstawiać wybrany wizerunek realny postaci.
2.6. Każdy użytkownik ma możliwość założenia 4 kont na start. Każde kolejne będzie możliwe dopiero po spełnieniu wymagań opisanych w punkcie 3.15.
2.7. Administracja zobowiązuje się przeprowadzać czystki raz w miesiącu. Wszystkie tematy nieaktywnych postaci z zaakceptowaną wcześniej kartą postaci będą przenoszone do archiwum, a karty w budowie będą usuwane.
2.8 Uzupełnienie w profilu linku do karty postaci przez wszystkich użytkowników oraz dziennika przez osoby zainteresowane udziałem w fabule forum jest obowiązkowe.


Rezerwacje wizerunków i multikonta
3.1. Rezerwacja wizerunku na forum jest obowiązkowa. Karty bez poprawnie zarezerwowanego i uznanego przez administrację wizerunku nie będą akceptowane.
3.2. W przypadku kiedy nieznane są prawdziwe imię oraz nazwisko wybranego wizerunku, należy podać jego pseudonim, którego używa w social mediach (np. nick na Instagramie) lub pseudonim artystyczny.
3.3. Rezerwacje z niepoprawnie wypełnionym kodem lub błędami w imieniu i nazwisku bądź pseudonimie wizerunku nie będą uznawane. Wyjątkiem są znaki diakrytyczne występujące w rezerwowanych personaliach, używanie ich nie jest obowiązkowe.
3.4. Rezerwowany wizerunek nie powinien być starszy bądź młodszy od postaci więcej niż 10 lat. Wyjątkiem jest używanie starych fotografii oraz gifów.
3.5. Z jednego konta gracz może zarezerwować dwa wizerunki – przez rezerwację podstawową na 3 dni oraz rezerwację dodatkową na 1 dzień, liczone do godziny 23:59 ostatniego dnia rezerwacji. Konta z zaakceptowaną kartą postaci (także nieaktywne) mogą złożyć tylko rezerwację dodatkową.
3.6. Rezerwację dodatkową należy odebrać poprzez zacytowanie posta z rezerwacją.
3.7. Prośby o przedłużenie rezerwacji podstawowej należy dokonać w poście ze składaną rezerwacją lub poprzez wysłanie prywatnej wiadomości na konto King of Jazz.
3.8. Na ten sam wizerunek można złożyć rezerwację 3 razy z rzędu, z czego tylko 2 razy można ją przedłużyć. Kolejnej rezerwacji tego samego wizerunku można dokonać dopiero po 7 dniach.
3.9. Na forum istnieje możliwość przedłużenia rezerwacji podstawowej do pełnego tygodnia (czyli dodatkowe cztery dni). Przedłużona rezerwacja ma ważność do 23:59 ostatniego dnia rezerwacji.
3.10. Wizerunki z rezerwacji podstawowych, dodatkowych nieodebranych oraz przedłużonych wracają do obiegu w chwili utraty ważności rezerwacji.
3.11. Wizerunek postaci dezaktywowanej przez gracza wraca do obiegu po pełnej godzinie (czyli jeśli postać została dezaktywowana np. o godz. 14:15, wizerunek postaci wraca do obiegu o godzinie 15:15).
3.12. Dla postaci nieaktywnej można złożyć jedynie rezerwację dodatkową na czas napisania posta oraz aktywacji postaci.
3.13. Na forum można zmienić wizerunek dwa razy, utrzymując jednocześnie zbliżone pochodzenie etniczne do poprzedniego wizerunku oraz zbliżony wiek do postaci. Wyjątkiem do zmiany wizerunku na mocno odbiegający od pierwotnego wyglądu jest sytuacja, gdy gracz jeszcze nie rozpoczął żadnej rozgrywki fabularnej i nie poruszał ani nie zaznaczał kwestii POC w karcie postaci.
3.14. Postać nieaktywną można aktywować pod innym wizerunkiem, ale jest to traktowane jako zmiana wizerunku (jedna z dwóch możliwych). Nie dotyczy to sytuacji, w której wcześniej zajmowany wizerunek został przejęty przez innego gracza i jest aktualnie zajęty.
3.15. Aby stworzyć piąte i kolejne multikonta, użytkownik musi na każdym aktywnym koncie napisać min. 10 postów fabularnych, a suma postów na wszystkich aktywnych kontach musi wynosić przynajmniej:
  • dla 5 multikonta - 50 postów fabularnych.
  • dla 6 multikonta - 60 postów fabularnych.
  • dla 7 multikonta - 70 postów fabularnych.
  • dla 8 i każdego kolejnego multikonta obowiązują analogiczne zasady.
3.16. Aktywowanie postaci liczy się jako kolejne multikonto i należy spełnić wymagania opisane w punkcie 3.15.
3.17. Administracja może nie wyrazić zgody na utworzenie kolejnego multikonta (brak akceptacji karty postaci), jeżeli poprzednie konta użytkownika są systematycznie zaniedbywane lub dezaktywowane. Brak zgody na kolejne multikonto musi zostać uzasadniony przez administrację.


Karty postaci
4.1. Karty postaci powinny być opublikowane w dziale w budowie. Gdy karta jest gotowa do sprawdzenia, użytkownik ma obowiązek ją podbić i oznaczyć w swoim poście konto King of Jazz.
4.2. Karta postaci jest obowiązkowa, aby móc prowadzić rozgrywki na forum. Przed akceptacją karty postaci można udzielać się jedynie w tematach off-topowych oraz organizacyjnych.
4.3. Wszystkie pola w karcie postaci są obowiązkowe i zabrania się ich usuwania, chyba że zostały oznaczone jako nieobowiązkowe.
4.4. Administracja ma obowiązek sprawdzić kartę postaci w ciągu 24 godzin od chwili jej podbicia i oznaczenia konta administracyjnego. W razie konieczności naniesienia poprawek bądź jakichkolwiek wątpliwości, administracja podejmie próbę kontaktu na PW. Użytkownik ma 24 godziny na odniesienie się do uwag wysłanych przez administrację. W takim przypadku rezerwacja wizerunku ulega przedłużeniu o czas niezbędny do naniesienia poprawek.
4.5. Po akceptacji karty postaci, administracja przeniesie temat do odpowiedniego subforum oraz nada postaci odpowiedni kolor i rangę.
4.6. Gracz posiadający multikonta ma obowiązek niezwłocznie połączyć ze sobą wszystkie profile najpóźniej po podbiciu karty postaci do sprawdzenia przez administrację.
4.7. Administracja zastrzega sobie prawo do odmówienia akceptacji karty postaci, jeżeli ta zbytnio odbiega od realiów panujących na forum.
4.8. Karty postaci, które zawierają jakiekolwiek treści powszechnie uznawane za kontrowersyjne muszą zawierać znacznik "tw" (trigger warning). W przypadkach spornych, ostateczną decyzję o umieszczeniu znacznika w karcie postaci podejmuje administracja.


Posty oraz rozgrywka fabularna
5.1. Po akceptacji karty postaci użytkownik ma 5 dni na rozpoczęcie rozgrywki. Czas na dodanie kolejnego posta fabularnego wynosi 10 dni.
5.2. Za rozgrywkę fabularną uznaje się naprzemienną wymianę postów z innym użytkownikiem lub użytkownikami. Aby post został uznany za fabularny, powinien pojawić się w dziale Ain’t no place like New Orleans, Left my heart in New Orleans oraz w rozmowach telefonicznych.
5.3. Posty napisane w subforum Czasoprzestrzeń są naliczane jako posty fabularne i chronią przed utratą aktywności postaci.
5.4. Na forum dozwolona jest multilokacja.
5.5. Wątki o charakterze erotycznym, brutalnym i społecznie uznawane za kontrowersyjne powinny być zamieszczane w znacznikach do wyboru:
  • "spoiler" z odpowiednim oznaczeniem kodem bbcode "tw" (trigger warning)
  • "hide", bez konieczności "tw".
5.6. W celu zadbania o prywatność rozgrywek umieszczanych przez użytkowników w znaczniku "hide", cytowanie oraz usuwanie postów w działach z rozgrywkami fabularnymi zostało wyłączone.
  • W przypadku gdy użytkownik będzie chciał, aby któryś z jego postów został usunięty, należy go zgłosić poprzez przycisk "zgłoś". Post zostanie usunięty przez administrację.
5.7. Stanowczo zakazane są praktyki mające na celu sztuczne uniknięcie dezaktywacji postaci. Do tych praktyk zalicza się: przeklejanie postów z innych wątków oraz wstawianie losowych postów do nowych lokalizacji zamiast kontynuowania istniejących wątków.
  • Pierwszeństwo do utrzymania aktywności postaci powinno mieć kontynuowanie rozgrywek aktywnych, nie rozpoczynanie nowej rozgrywki. Administracja będzie zwracać szczególną uwagę na rozpoczynanie nowych wątków przez użytkowników, zamiast kontynuowania aktualnie trwających. Nie dotyczy to sytuacji, w której nie ma możliwości odpisania w aktualnie trwających rozgrywkach ze względu na brak posta współgracza.
  • W przypadku rozpoczynania nowej rozgrywki w 10 dniu na napisanie posta dla utrzymania aktywności postaci, aby post został uznany za fabularny, należy oznaczyć w nim aktywną postać lub postać nieaktywną, która złożyła rezerwację dodatkową na czas napisania posta wymaganego do aktywacji.
  • Użytkownik, który notorycznie (przynajmniej 3 razy z rzędu) dodaje posty 10 dnia po swoim poprzednim poście fabularnym, powinien być świadomy możliwości utraty wizerunku swojej postaci.
  • Użytkownik, który 3 razy z rzędu doda posta jedynie w celu aktywacji postaci, bez dalszego aktywnego udziału w rozgrywkach, nie może wrócić do rozgrywki fabularnej z tym samym wizerunkiem. Aby zachować wizerunek, między jedną a drugą aktywacją należy napisać więcej niż jednego posta.
  • Administracja zastrzega sobie prawo do indywidualnego rozpatrywania powyższych przypadków na podstawie aktywności użytkownika na wszystkich multikontach, włączając w to obserwację w kierunku porzucania kont przez danego gracza.
  • Administracja nie będzie regularnie monitorować aktywności użytkowników (z wyjątkiem okresowych czystek na forum), jednak inni gracze mogą przejąć wizerunek użytkownikom, którzy nie napisali posta w przeciągu regulaminowych 10 dni, mimo iż ich postać nie trafiła do grupy nieaktywnych (Spiritual Trine).
5.8. Na forum możliwe są rozgrywki z naszym mistrzem gry, Voodoo Queen oraz Mugger, a osoby chętne na ingerencje MG, muszą wyrazić na to zgodę w odpowiednim punkcie w pierwszym poście w dzienniku.
5.9. Voodoo Queen może ingerować w fabuły postaci, jednocześnie respektując wpisane przez użytkownika triggery. Postów Voodoo Queen nie można ignorować.
5.10. Minimalna długość posta fabularnego, która umożliwi zachowanie aktywności postaci to 200 słów.
5.11. W przypadku chęci ingerencji w rozgrywkę innych użytkowników, należy najpierw uzyskać zgodę graczy odgrywających dany wątek. Nie dotyczy to Mistrza Gry.
5.12. Na forum panuje zakaz zabijania lub trwałego okaleczania postaci innego użytkownika bez jego zgody.


Nieobecności
6.1. Na forum możliwe jest wzięcie nieobecności na maksymalnie 12 dni + 3 dni na powrót.
6.2. W wyjątkowych okolicznościach można przedłużyć nieobecność o maksymalnie 10 dni uprzednio kontaktując się z administracją poprzez PW na konto King of Jazz.
6.3. Przed pierwszą i każdą kolejną nieobecnością należy napisać minimum po 5 postów fabularnych na każdej aktywnej postaci.
6.4. Gracz może wziąć nieobecność zarówno na wszystkich postaciach jak i pojedynczych.
6.5. Dodanie posta fabularnego w czasie nieobecności nie świadczy o powrocie z niej – postać wciąż będzie widniała w spisie nieobecności, a posty uprawniające do wzięcia kolejnej nieobecności liczą się dopiero po zakończeniu poprzedniej nieobecności.
6.6. Administracja zastrzega sobie prawo do nieuznania nieobecności w przypadku nagminnego zgłaszania nieobecności tuż po napisaniu 5 postów fabularnych po powrocie z poprzedniej nieobecności.


Postanowienia końcowe
Administracja zastrzega, że wygląd forum oraz wszelkie kody i grafiki zostały stworzone na potrzeby crescent-dream.pl przez aina. Ikony wykorzystane na forum są autorstwa phosphor icons, capuccicons oraz fontawesome, czcionki dafont i google fonts, grafika pochodzi z Google z oznaczeniem darmowej licencji, natomiast odznaki pochodzą z flaticon.
Zablokowany

Wróć do „Organizacja”